الجمعة 20 سبتمبر 2024
تم تسجيل طلبك بنجاح

أبوك اتج.نن يا أشرف خلاص، عقله فوت، والعجز نه.شه، بعد العمر ده كله عايز يدي كل حاجة لعيلة ملهاش لازمة

انت في الصفحة 1 من 5 صفحات

موقع أيام نيوز

- أبوك اتجن.ن يا أشرف خلاص، عقله فوت، والعجز نه.شه، بعد العمر ده كله عايز يدي كل حاجة لعيلة ملهاش لازمة..

_ انت عايز تحجر على أبوك يا صادق؟!..

- لا، دي موضة قديمة، أنا عندي طريقة تانية أقوى من كده بكتير، ومن بعيد لبعيد..

ده كل اللي قدرت اسمعه من كلام صادق وأشرف اخواتي الكبار، ولما حسيت انهم ممكن يلمحوني ويحسوا بيا، مشيت بسرعة من ورا الباب ونزلت على تحت على طول..

بابا اتجوز ماما بعد ما مراته أم أشرف وصادق ماتت، وأنا كنت نتيجة الزواج ده، لقيت نفسي منبوذة من 2 رجالة ضعف عمري تقريباً ويمكن أكتر، ولما كبرت شوية لقيت نفسي منبو.ذة من زوجاتهم وعيالهم اللي سنهم من سني تقريباً، لكن بابا كان بيهون عليا وبيقف في وشهم لو حد ضايقني، ومن سنتين ماما ما.تت، وبابا كبر، وبقيت حاسة ان النهاية قربت، وإن بابا حصل له أي حاجة، هلاقي نفسي في الشارع...

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.

وده أتأكد جوايا بعد ما سمعت بالصدفة كلام أشرف مع صادق في بيت العيلة القديم، طلعت من تحت أجيب شنطتي عشان كنت همشي، وسمعتهم بيتكلموا، ولما حسيت انهم ممكن يحسوا بيا وأنا واقفة ورا الباب، جريت ونزلت تحت..

أنا معرفش هما بيدبروا ايه بالظبط، واللي بيدبروه ده، ليا ولا لبابا، ولا لينا احنا الاتنين؟!!..

أول ما نزلت لقيت بابا بيقولي:

يلا يا لمياء عشان لازم نمشي..

فضلت 3 أيام الموضوع مسيطر على عقلي، لدرجة اني مبقتش انزل من البيت ولا بروح جامعتي، مكنتش قادرة أركز في أي حاجة، كل اللي كان شاغل عقلي التفكير في الموضوع ده، وأنا بكرر سؤال واحد على نفسي: يا ترى الشياطين دول بيدبرولنا ايه؟!، لكني حاولت اني اسيطر على نفسي، واسيب الأمور تمشي زي ما ربنا كاتبها، ونمت بعد ما خدت القرار اني اطرد من عقلي أي أفكار سيئة...

أسعار السيارات في الآونة الأخيرة شهدت تقلبات ملحوظة، حيث تأثرت بارتفاع وانخفاض الدولار، مما انعكس على تكلفة علامات تجارية مثل تويوتا، هيونداي، ومرسيدس. و BMW هذا الارتباط بين سعر الصرف وسوق السيارات يحدد قدرة المستهلكين على اقتناء المركبات.

تاني يوم صحيت على الظهر كده، بابا كان في المحل بتاعنا كالعادة، وانا عملت قهوتي وقعدت اتفرج على التليفزيون، وعلى العصر بابا جه، بس مكنش لوحده، اتفاجئت انه راجع ومعاه صادق!!، اول حاجة قولتها في نفسي: هو ايه اللي جابه ده؟، قلبي اتقبض اول ما شوفته، وحسيت كأن حد حط حجر على قلبي، لكني حاولت مبينش خضتي ولا خۏفي، ودخلت المطبخ اعملهم شاي، ورجعت قدمتهولهم، ودخلت اوضتي..

انت في الصفحة 1 من 5 صفحات