الثلاثاء 08 أكتوبر 2024
تم تسجيل طلبك بنجاح

في بيتنا عفريت كامله منقوله

موقع أيام نيوز

بابا كان تعبان من اسبوع ، رحت اشوفه الصبح وجوزي كان معايا  وقعدنا طول اليوم عنده .. ولما رجعنا البيت طلب مني اعمله قهوة رحت ، دخلت المطبخ لقيته حر وسخن اوي كإن حد كان بيطبخ وفعلا لقيت الفرن سخن وحد كان بيعمل حاجة فيه .. بصراحة اټرعبت وجريت علي جوزي وملقيناش تفسير للي حصل وجوزي كمان كان مستغرب اكتر مني . المهم بعد حوالي ٣ ساعات اندهاش نمنا من تعب المشوار بس الموضوع مطلعش من دماغي .
** من كام يوم نزلت تاني اتطمن علي بابا وقعدت حوالي ٥ ساعات عنده وحوالي ساعه ف الطريق يعني تقريبا قضيت نص اليوم بره ولما رجعت لقيت أوضة النوم متلجة كإن حد لسة طافي التكييف .. بسرعه اتصلت بجوزي ييجي من شغله وساب كل حاجة وجري فضلت اعيط واقوله الشقة مسكونه وهو يحاول يهديني .. خدت كام بيجامة ورحت عند بابا وجوزي جه معايا عشان كنت مڼهارة اوي وقعدنا اليومين دول عند بابا 

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.
*** لحد مالفضول خلاني رحت النهاردة الصبح الشقة لقيت الحمام غرقان مياه وريحت الشاور جيل بتاعي قالبه الدنيا 🤔 قولت لأ بأه ده مش شغل عفاريت ، وفي حد معاه مفتاح شقتي .. فإتصلت بجوزي اللي كنت سيباه نايم في بيت بابا وقولتله عاللي حصل فقام لبس بسرعه وجالي علي شقتنا ووقف مذهول ومتنح لما شاف الحمام .
وهوب الاقي باب الشقة بيفتح من بره وحماتي داخلة لقيتنا ف وشها  قالتلنا انتوا ايه اللي جابكوا ومتصلتوش ليه تقولوا انكوا جايين 🤐 ساعتها لقيت جوزي اتكتم من الصدمة او من الكسفة مشعارفة بالظبط احساسه كان ايه بس هو وقف ومنطقش  .
أسعار السيارات في الآونة الأخيرة شهدت تقلبات ملحوظة، حيث تأثرت بارتفاع وانخفاض الدولار، مما انعكس على تكلفة علامات تجارية مثل تويوتا، هيونداي، ومرسيدس. و BMW هذا الارتباط بين سعر الصرف وسوق السيارات يحدد قدرة المستهلكين على اقتناء المركبات.
من غير وعي لقيت نفسي بزعق وبشتم وبهلل عملت حاجات انا مش فاكراها اوي بس اللي هما قالوه اني بدلتها وزقيتها بره الشقة وقفلت بالترباس من جوه وفضلت اصړخ والطم واعيط واقوله طلقني . مشعارفة طلبت الطلاق ليه بس هو ده اللي حصل مني وقتها . مع العلم جوزي حنين وكويس جدا معايا وعمره مزعلني فترة الخطوبة .
- دلوقتي الموضوع كبر اوي وحماتي مش عايزاني ف البيت وبتقول لجوزي لو لسه باقي عليها بعد مابهدلت امك تروح تقعد معاها بره وتسيب الشقة دي .
- جوزي جاب اخواتها الرجالة واشتكي انها خدت مفتاح الشقة من ورانا وبدون غير استئذان وعيشتنا ف ړعب واحنا عرسان جداد .. فاخواتها قالوا انها غلطانه فعلآ وقالوا لجوزي يا تشوف شقة بعيد عن امك عشان تعيش مرتاح مع مراتك ، يا تغير كالون شقتك وتخبيه من امك ومراتك تراضيها وتسايس أمورها عشان تعرف تعيش معاها .
مع العلم اننا عرسان جداد ومفيش إمكانيات لشقة جديدة وطبعا انا مستحيل أراضي الست دي ،، انا بقيت بخاف منها
موووووت .
اسفة طولت عليكوا بس فعلا محتاجة رأيكوا ضروري